Erasmus+ 2020
2021.11.06.
ERASMUS+ Városnézés
Szombaton a verőfényes napsütésben a legszebb arcát mutatta a város vendégeinknek, amikor bejártuk a városközpontot és a Nagyerdőt. Majd a Hortobágy nevezetességeit mutattuk meg és megfigyelhettük a darvak vonulását is.
Kattintson a képre az eseményen készült képek megtekintéséhez!
2021.11.05.
ERASMUS+ Óralátogatások
Kedden második órában angol órán jártak vendégeink a 7.a osztályban, majd matematika órát láthattak a 2.c osztályban.
Az óralátogatások után vendégeinkkel megbeszéltük a program megvalósításának lépéseit. A tanácskozást a tűzzománcműhelyben történt látogatás szakította meg. Vendégeink kipróbálták ezt a különleges technikát. Medálokat készítettek Molnár Éva nénivel és tanítványaival.
Kattintson a képre az eseményen készült képek megtekintéséhez!
2021.11.04.
ERASMUS+ Iskolabemutató
Három napon át vendégeskedtek nálunk az észt és német vendégek. Csütörtökön megismerkedtek iskolánkkal, miközben betekintettek a művészeti iskola foglalkozásaira és műhelyeibe.
Kattintson a képre az eseményen készült képek megtekintéséhez!
2021.10.15.
Erasmus+ 2020-2022
2021. október 15-én Skype-on vettük fel a kapcsolatot a német gyerekekkel. A virtuális találkozó nagyon jó hangulatban telt. Sok információt megtudtunk egymásról, de ami a legfontosabb, hogy alig várjuk a személyes találkozást.
Kattintson a képre az eseményen készült képek megtekintéséhez!
2021.09.28.
ERASMUS+ meeting
Skype-on tartjuk a kapcsolatot a 2020-2022-es Erasmus+ Európai Uniós pályázatunk iskoláival. Hamarosan nem csak a tanárok, de a gyerekek is megismerkedhetnek a német és az észt partneriskolák tanulóival. A felnőttek debreceni találkozójára november elején kerül sor.
Kattintson a képre az eseményen készült képek megtekintéséhez!
„Think Globally, Act Locally” - Az éghajlati nyomozók az iskolában - gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!
Erasmus+ projektünk a természeti erőforrásokkal foglalkozik, visszatükrözi, pozitívan befolyásolja cselekedeteinket és távlati célként egy kicsit zöldebbé teszi Európát. Ahhoz, hogy komolyan vegyük a környezet- és klímavédelmet, kritikusan kell megítélni a saját viselkedésünket és felelősségteljesen és hosszútávon előre kell gondolkodnunk.
Projektünk legfontosabb célja, hogy a tanulók fejlesszék környezeti és éghajlat-tudatosságukat interdiszciplinárisan és holisztikusan is. Ezenkívül arra szeretnénk ösztönözni a fiatal tanulókat, hogy javítsák társadalmi elkötelezettségüket és erősítsék az európai szolidaritást azáltal, hogy részt vesznek projektünk tevékenységeiben.
Az Európai Unió azt a célt tűzte ki, hogy 2050-ig az első éghajlat-semleges kontinens legyen az emberek életminőségének javítása, a tisztább levegő és víz, jobb egészség és a virágzó természet révén. Ehhez az ambiciózus célhoz szeretnénk hozzájárulni Németországi (Oschersleben) és észtországi (Voru) partnereinkkel együtt.
Lépéseket teszünk, hogy csökkentsük a hulladék mennyiségét az iskolában és az otthonokban, kritikusan megkérdőjelezzük fogyasztói magatartásunkat, és minimalizáljuk a víz és az áram és az energiafogyasztását.
A projekt során kirándulni szeretnénk Nemzeti Parkokba, újrahasznosítási kihívásokat és műhelytalálkozókat tervezünk olyan témákban, mint a hulladék csökkentése, fogyasztói magatartás, valamint iskolai kertészkedés. A fiatalok oktatása révén, hogy „klímadetektívekké váljanak”, arra törekszünk, hogy kidolgozzunk egy helyi szintű útmutatást, amely globális szintre átalakítható.
A természeti erőforrások kezelésére és a csomagolás újrahasznosítására vonatkozó innovatív ötletekkel nemcsak a diákok, hanem a szüleik gondolkodásmódját is képesek leszünk megváltoztatni. Projektünknek köszönhetően erősíteni fogjuk az európai közösséget és meggyökereztetjük a partnerek ötleteit, jó gyakorlatait a részt vevő iskolákban.
A mai iskola a tanulókat a holnap követelményeire készíti fel. Ezért fontos számunkra, hogy figyelembe vegyük a munkaerőpiac fejlődését a fenntartható munkahelyek felé, projektünkkel a tanulók kulcskompetenciáit formálva ebben a kérdésben. Hosszú távon biztosítjuk, hogy az idősebb diákok továbbadják a projekt tevékenységeit fiatalabb tanulóknak.
Az e-Twinning honlap, amelyet a projekt során kommunikációs eszközként fognak használni a tanulók, lehetővé teszi a digitális cserét az iskolák résztvevői között. Így a diákok folytatni tudják a kommunikációt, finomíthatják az európai klímavédelmet és biztosíthatják az európai polgárok kohézióját.